اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 4954
کل نظرات : 1258

بازديد امروز : 966 نفر
بارديد ديروز : 239 نفر
بازديد هفته : 1,782 نفر
بازديد ماه : 3,961 نفر
بازديد سال : 15,390 نفر
بازديد کلي : 216,907 نفر

افراد آنلاين : 2
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

 تاریخ  تکرار  می شود و فقط هوشمندان وبا فراست ها  هر زمان است  که  از  حوادث  گذشته درس و عبرت میگیرند   وراه درست را انخاب می کنند  اکنون سوال این است  در جامعه فعلی ما  سر دمداران ناکثین، قاسطین و مارقین  چه کسانی هستند و ما در کدام جبهه قرار داریم آیا با علی زمان هستیم  یا در سنگر  پیمان شکنان , قدرت طلبان .

متعصبان کور واقع شدیم و نفرین پیغمبر عزیز را به جان خریدیم  و باید بدانیم  بصیرت داشتن   فقط در شناخت درست و واقعی  حوادث ,در زمان خودش  معنی پیدا می کند  است موضوعی که قرار است به آن بپردازم، ناکثین، قاسطین و مارقین در نهج البلاغه است

۱) «ناکث» از ریشه «نکث» است که به معنی نقض و شکستن و دور افکندن بکار می رود. مانند: نکث العهد نبذه. یعنی عهد خود را نکث کرد یعنی شکست و به دور افکند.

۲) «قاسط» از ریشه «قسط» بوده که هم به معنای عدل و هم به معنای عدول و انحراف از عدل (دو معنای متضاد) بکار می رود. در اینجا معنای دوم اراده شده که منظور، عدول از حق است.

۳) «مارق» از ریشه «مروق» است که به معنی خروج و بیرون رفتن تیر از هدف آمده است. مروق از دین خروج از حدود مرزبندی شده دین است.


امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 27
[ جمعه 23 مرداد 1394 ] [ 20:00 ] [ اسلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع) ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو

رزتمپ